În perioada 3 iunie – 14 decembrie 2024, CFR Infrastructură anunță suspendarea circulației feroviare pe 7 km de cale ferată între Balș și Craiova pentru lucrări de reparații. Această măsură este necesară pentru ca trenurile să poată atinge viteza de 120 km/h după finalizarea lucrărilor. Costurile totale ale proiectului sunt de 24 milioane lei.
Detalii despre Lucrări
Linia 101 București – Pitești – Piatra Olt – Craiova, cu o lungime totală de 250 km, va avea lucrări de reparații pe segmentul dintre km 220 și 227, între Balș și Craiova. În prezent, trenurile parcurg acest tronson de 31 km în 30-52 minute.
Transbordare Auto pentru Pasageri
Pentru a menține continuitatea transportului, CFR SA va introduce microbuze și autobuze pentru transbordarea călătorilor între Balș și Robănești. Patru trenuri regio, RE 2016, 2018, 2012 și 2014, care circulă între Craiova și Sibiu, vor fi anulate pe ruta Craiova – Balș/Piatra Olt (și retur).
Detalii Tehnice ale Proiectului
Proiectul face parte din programul Quick Wins, finanțat prin fonduri PNRR. Lucrările includ demontarea suprastructurii căii ferate și înlocuirea acesteia cu materiale noi – șine, traverse și alte componente, urmate de lucrări de profilat și buraj mecanizat. Aceste intervenții sunt menite să ridice restricțiile de viteză și să îmbunătățească condițiile de siguranță pe traseu.
Impact asupra Traficului Feroviar
Închiderea permanentă a liniei CF Balș – Robănești va afecta temporar circulația feroviară, însă măsurile de transbordare auto vor asigura transportul călătorilor pe tronsonul afectat. Proiectul urmărește să optimizeze infrastructura feroviară și să crească eficiența și siguranța transportului pe ruta Pitești – Craiova.
Prin aceste lucrări, CFR Infrastructură își propune să modernizeze rețeaua feroviară și să ofere servicii de transport mai rapide și mai sigure pentru toți utilizatorii.