Trenul care leagă Gara de Nord și Aeroportul Otopeni are întârzieri mari deja
Începând de duminică, putem circula cu trenul de la Gara de Nord din București direct la Aeroportul Otopeni, cea mai mare poartă aeriană a țării.
Nouă linie feroviară a fost inaugurată puţin după miezul nopţii, iar un bilet costă 4 lei. Durata călătoriei ar trebui să fie, în mod normal, 20 de minute. Se pare totuși că programul a fost dat peste cap duminică dimineaţă şi unele trenuri au avut întârzieri şi de jumătate de oră.
La fiecare 40 de minute ar trebui să plece un tren din Gara de Nord către Aeroportul Henri Coandă, iar călătoria să dureze doar 20 de minute. Dar programul a fost dat peste cap încă din prima zi.
Trenul spre aeroport porneşte cu stângul. La 8.35, ora la care trenul operat de CFR Călători ar fi trebuit să plece din Gara de Nord spre aeroportul Otopeni, pe tabela de informaţii apărea o întârziere de 20 de minute. De asemenea, trenul care urma să sosească de la aeroport avea o întârziere de 30 de minute.
Trenul a pornit la 8 şi 54 de minute. Doar câteva scaune au fost ocupate de pasageri. Un bărbat avea avion către Londra şi se bucura că şi-a luat o rezervă de timp şi a plecat mai devreme de acasă.
Trenul a staţionat aproape 10 minute la Mogoşoaia. Apoi şi-a continuat drumul. Garnitura a atins şi 100 de km/oră.
Trenul a ajuns la Aeroportul Otopeni la ora 9 şi 25 de minute, iar călătoria a durat în total aproximativ 30 de minute. Aşadar, trenul a ajuns la destinaţie cu jumătate de oră mai târziu decât era programat.
Întârzierile au fost din cauza unor „probleme tehnice neprevăzute”. ”Este prima secţie de cale ferată pe care se aplica sistemul de operare de tip cadenţat, pe o linie nouă şi cu o instalaţie nouă”, a precizat CFR într-un comunicat.
Din traseul total de aproximativ 20 de km, linia nouă are trei kilometri. Cea mai mare provocare a fost construirea unui viaduct de 1,5 km peste DN1. Staţia din aeroport a fost construită în zona Terminalului Sosiri.
Călător: „Poate ne aliniem şi noi cumva cum e dincolo, afară. Sunt cu băieţelul şi am fost interesaţi, îi plac trenurile şi am zis hai să vedem şi noi, cu toate că e 13 azi, să sperăm că e cu noroc, nu cu ghinion”.
Preţul unui bilet este 4 lei și a fost comunicat oficial de Ministerul Transporturilor cu doar două zile înainte să fie inaugurată această nouă linie. Iniţial, la începutul săptămânii, CFR Călători a scos la vânzare bilete la 8 lei.
72 de trenuri vor circula pe această rută, iar cursele sunt asigurate de trei operatori: CFR şi companiile private Regio şi Transferoviar.
Proiectul a costat în total în jur de 100 de milioane de euro şi ar fi trebuit să fie gata în luna mai, pentru Campionatul European de Fotbal.
Ore de plecare
Legătura directă între Gara de Nord şi Aeroport va fi asigurată pe relaţia Bucureşti Nord – Mogoşoaia – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (şi retur) de 72 de trenuri (36 de perechi).
CFR Călători (operatorul naţional de transport feroviar de călători) va opera 42 de trenuri, dintre care 20 vor circula între orele 0:00 – 10:16 şi 22 de trenuri, între orele 14:30 – 24:00.
Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) va opera 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circula între orele 21:50 – 05:36 şi 8 trenuri, între orele 09:50 – 14:56.
De asemenea, Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) va opera 10 trenuri, dintre care 2 trenuri vor circula între orele 02:30 – 03:36, 6 trenuri între orele 10:30 – 14:16 şi 2 trenuri în intervalul 20:30 – 21:36.
Aceste intervale orare au ca referinţă orele de plecare/sosire din/în staţia Gara de Nord.
Primele trenuri care vor asigura legătura directă Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Gara de Nord Bucureşti (şi retur) vor fi: IR 10702, care aparţine operatorului naţional CFR Călători, cu plecare din staţia Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.31 şi sosire la Gara de Nord Bucureşti, la ora 00.56 și IR 16041, care aparţine operatorului privat Regio Călători, cu plecare din Gara de Nord, la ora 00.30 şi sosire la Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.50.
Ultimele trenuri care vor asigura legătura directă Gara de Nord Bucureşti – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (şi retur) vor fi: IR 10741, care aparţine operatorului naţional CFR Călători, cu plecare din staţia Gara de Nord Bucureşti, la ora 23.50 şi sosire la Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.10 și IR 16058, care aparţine operatorului privat Regio Călători, cu plecare din staţia Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 23.51 şi sosire la Gara de Nord, la ora 00.16.
Pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, şi anume: dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (contract în valoare de aproximativ 50,5 milioane lei, finanţat de la Bugetul de Stat) şi construcţie linie nouă pentru Racord cale ferată (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanţat din fonduri europene şi buget de stat).
”Este vorba de primul tronson de cale ferată construit de la zero în România din 1984 până în prezent. Proiectul a fost unul destul de complex: s-au construit 3 podeţe, 1 viaduct, 1 staţie de cale ferată şi un punct de oprire în oraşul Otopeni şi s-a realizat racordul de cale ferată la Terminalul T1 sosiri din Aeroport. Arhitectura staţiei are caracter unicat şi este o structură spaţială dispusă sub forma unui arc de cerc”, a scris, vineri, pe rețelele de socializare, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.