Mai multe persoane au căzut pradă înșelăciunilor cibernetice, link-uri dubioase sunt inserate în email-uri care au legătură cu comenzi făcute online. Mesajele sunt foarte bine realizate încât par credibile și nu puține persoane au picat în plasă.
Specialiștii în cibernetică trag un semnal de alarmă deoarece astfel de practici s-au înmulțit odată cu pandemia de coronavirus. Dacă sunteți una dintre victime să apelați numărul de urgență 1911.
Mesajul pe care victimele l-au primit sună așa „Pachetul nu a putut fi livrat deoarece taxele vamale nu au fost fost plătite”, trimis în numele Poștei Române. În acel email persoana este îndrumată să acceseze un link pentru a efectua plata, acesta este primul pas.
În acestă perioadă acest gen de înșelăciuni sunt des întâlnite și foarte puține persoane au răbdare să citească cu atenție mesajul primit.
Acești atacatori copiază site-uri cunoscute și clienții neatenți își dau datele fără să știe că este posibil să rămână fără bani în cont.
Centrul de Răspuns la Securitate Cibernetică sfătuiește oamenii să verifice pe site-urile oficiale ale companiilor dacă primesc oferte pe Facebook sau SMS-uri deoarece este o mare șansă să fie o înșelăciune.
[ajax_load_more loading_style=”blue” post_type=”post” button_label=”Alte stiri”]