Podul de la Malu Mare, o ruină, stă să pice în orice moment

0
226

Podul de pe Drumul Național (DN) 55 care leagă Craiova de Bechet a devenit un real pericol mai ales în ultimii ani. Autoritățile ne asigură în fiecare an că lucrările vor începe, dar mereu acestea sunt doar vorbe goale.

Cetățenilor le este teamă să treacă podul pe jos deoarece parapeții din beton nici nu mai există, din cauza numeroaselor accidente care se petrec, unele soldate chiar și cu victime. Oamenii cer ajutorul primăriei în această privință, răspunsul primit este că ei nu au ce face deoarece este treaba Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova.

Încă din anul 2016 podul este un pericol public care stă să cadă în orice moment, dar pe nimeni nu interesează. În fiecare zi este tranzitat de un număr foarte mare de autoturisme cât și autoutilitare de mare tonaj, care afectează podul pe zi ce trece. Autoritățile se uită nepăsătoare, parcă așteptând ca acesta să se facă una cu pământul.

Acest drum a intrat în procesul de reparare în anul 2015, un proiect de aproape 80 de milioane de lei, semnat în 2013 de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP). Podul trebuia consolidat până la sfârșitul lunii septembrie 2017, dar acest lucru nu s-a întâmplat. În aceeași lună și-au făcut apariția niște muncitori contractați de firma SECOL, care au întărit structura cu niște beton și niște armătură. Așa a rămas de atunci până în prezent. În loc să reabiliteze podul, parapeții de beton au fost înlocuiți cu unii din metal care nu ar rezista nici măcar la un impact minor.

Au fost impuse niște restricții care încurcă foarte mult traficul. În acest moment, pe pod se circulă doar pe un singur sens care este semnalizat cu un semafor. La fiecare sfârșit de săptămână se fac cozi foarte lungi chiar și de un kilometru, cetățenii care locuiesc pe strada de lângă pod trebuie să aștepte chiar și 20 de minute ca să poată intra pe stradă.

Oamenii care tranzitează acest pod, fie în autoturisme sau pe jos, în fiecare zi merg cu teamă pentru că niciodată nu știi când o catastrofă se poate întâmpla. Deși se zicea că lucrările se vor finaliza la sfârșitul anului 2019, condițiile au rămas aceleași. Surparea acestuia ar provoca o mare tragedie datorită numărului de victime cât și ruperea Craiovei de Bechet. Acesta este un drum foarte important deoarece este cel mai scurt dar și cel mai periculos.

Economia va avea de suferit deoarece pe acolo trec o mulțime de tiruri cu marfă, care vor trebui să schimbe traseul, astfel livrarea se va face cu întârziere. Direcția Regională de Drumuri și Poduri au ca scuză repararea și altor poduri din Făcăi, Sadova, Murta și Secui.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here